na plný plyn s kráťa.cz

krata.cz arrow Motorky arrow Doplňky arrow Univerzální arrow Scottoiler, Pro-oiler: kdo maže, ten jede.

Scottoiler, Pro-oiler: kdo maže, ten jede.

Jednou z hlavních součástí motocyklu, který neustále vyžaduje motorkářovu péči je bezesporu sekundární řetěz. Pravidlo kdo maže ten jede, zde platí po desetitisíce kilometrů. Alternativní komfort kardanu nebo řemenu je vykoupena cenou i částečně možností použití, tak že nezbývá než mazat a dopínat řetěz. Pro automatické mazaní, které vám drobet dovolí zapomenout na sprejování řetězu olejem slouží další řádky.

privod k rozete

Na trhu jsem nalezl dvě šikovná udělátka, která mají společnou zásobní nádržku s olejem na řetěz a od ní pak hadičku, která ústí u řetězu a neustále ho smáčí kapkou oleje. Tato olejová lázeň má údajně (osobně zkušenost nemám, čerpán pouze z textu výrobců) za následek prodloužení životnosti 2-3x. Pořizovací investice automatické mazničky se tak vrátí v podobě delších termínů kdy si řetěz řekne, že už dosloužil. Oleje na řetěz se na poličce v garáži nezbavíte, jen se změní na kapalné skupenství, které budete přelévat co 500-1000km do zásobní nádržky v motocyklu. Stačí jen kontrolovat dostatek oleje v zásobní nádržce. Nyní k jednotlivým udělátkům.

Scottoiler

Pravděpodobně jste již pojem Scottoiler někde zaslechli. Tento systém automatického mazání pracuje na principu tlaku vzduchu odebíraným např. z podtlaku karburátorů. Názorné schéma si prohlédněte zde. V případě FZS 600 je zdrojem podtlaku vzduchu gumová čepička mezi karburátory a válcem. Zásobník s olejem se snadno schová v prostoru pod sedačkou. Umístění nádržky je samozřejmě dle prostorových možností motorky a šikovnosti instalace. Automatické mazání se uvádí v činnost okamžikem nastartování motoru. Pak se pouze musí seřídit optimální interval/množství ukápnutí na řetěz. V ČR je Scottoiler distribuován díky sensormet.cz. Na jejich stránkách naleznete veškeré náležitosti příslušenství.

Pro-Oiler

Zachovává si stejnou funkci, ale je dotažen více k dokonalosti. Základem je pohonná elektromagnetická pumpa, která přes snímač rychlosti dávkuje v závislosti na okolní teplotě optimálně interval a množství oleje na řetěz. Dávkování oleje tedy odráží teplotní a rychlostní vlivy za kterých odvádí řetěz svou siláckou práci. Zde si můžete prohlédnout podobu instalace na FZS 1000. Distribuci v ČR jsem nenalezl, tak že zůstává pouze odkaz na originální stránky pro-oiler.com.

Osobně se mi zamlouvá bezúdržbovost těchto systému. Jedinou pravidelnou činností je dolévání speciálního oleje do zásobní nádržky. Ale je to přeci jenom již mechanismus, který se může porouchat, zaseknout, rozbít nebo dojde speciální olejová náplň, kterou všude nekoupíte. Proč zařízení k automatickému mazání řetězu není ve výbavě motorky z prvovýroby? Máte někdo praktickou zkušenost s nějakým takovým udělátkem? Kdo maže, ten jede, tak že si beru do ruky sprej na řetěz a jdu mazat...

Diskuze k tomuto článku ve fóru. (2 příspěvků)

Sexy libový obrázek, pokaždý jiný


Nikdo nepřihlášen

Online
Právě si čtou
Hosté : 118

Hlavní navigace
Menu
 krata.cz
 YAMAHA FAZER
 Motorky
 Motocykly
 Provoz a údržba
 Doplňky
 Akce
 Články
 Libové odkazy
 F ó r u m
 Czech Endurance Cup
 MotoGP


krata.cz
Píše: Petr Kratochvíl "Kráťa"
Kontakt: krata@krata.cz

RSS Exporty

 RSS  Export  RSS  Export Fórum

Vyhledávání:
Poděkování
powered by cybersales.cz mos-open-source