na plný plyn s kráťa.cz

krata.cz arrow Články arrow Motocyklové články arrow Prolhaný otáčkoměr

Prolhaný otáčkoměr

Yamaha yzf-R6 palubka

Určitě všechny učaroval otáčkoměr letošní Yamahy R6, jejíž červené pole začína na hranici 17.500 otáček za sekundu. Ve skutečnosti, ale motor točí o 1.700 otáček méně. Překvapeni?

Se zajímavým měřením přišel v červnovém čísle časopis Superbike. Nechal si přeměřit u dvou nezávislých dyno měřičů skutečné a indikované otáčky motocyklů šestkové kategorie. Určitě každého napadne, že každé měřidlo má určitou hranici tolerance ve které měří. Někdy je tato tolerance úmyslně posunuta výrazně do plusových hodnot. Typicky rychloměr ukazuje o cca 10% víc než je skutečná rychlost. Překvapením, alespoň pro mne určitě je, že tak výrazná tolerance je i u některých otáčkoměrů. Osobně jsem u otáčkoměrů očekával toleranci +- nějaké to procento, ale ne desítku. O tom jak "prokecávají" některé otáčkoměry se můžete přesvědčit v tabulce.

Jak lže otáčkoměr
Typ motorky: Yamaha YZF-R6 Kawasaki ZX-6R Triumph Daytona 675 Suzuki GSX-R600 Honda CBR600RR
indikátor červeného pole v ot./s: 17.600 16.000 14.300 16.200 15.200
skutečné naměřeno ot./s: 15.900 14.700 13.250 15.500 15.300
rozdíl ot./s: +1.700 +1.300 +1.050 +700 -100

Určitě znáte řady malých hochů jak okukují přistrojovky a vzdychají, hele vono to jede 320 a točí to 17500! A my přitom teď víme, že 320 to skutečně nejede, ale taky, že to tolik netočí.

Diskuze k tomuto článku ve fóru. (0 příspěvků)

Sexy libový obrázek, pokaždý jiný


Nikdo nepřihlášen

Online
Právě si čtou
Hosté : 58

Hlavní navigace
Menu
 krata.cz
 YAMAHA FAZER
 Motorky
 Články
 Libové odkazy
 F ó r u m
 Czech Endurance Cup
 MotoGP


krata.cz
Píše: Petr Kratochvíl "Kráťa"
Kontakt: krata@krata.cz

RSS Exporty

 RSS  Export  RSS  Export Fórum

Vyhledávání:
Poděkování
powered by cybersales.cz mos-open-source